Załóż bezpłatne konto i korzystaj z porad ekspertów Załóż darmowe konto
Procedura utraty statusu odpadów została opisana w art. 14 ust. 1 ustawy o odpadach. Zgodnie z tym przepisem można ją przeprowadzić, jeśli na skutek poddania odpadów odzyskowi, w tym recyklingowi, są łącznie spełnione cztery warunki:
Dnia 1 stycznia 2017 r. weszły w życie istotne zmianydla osób sporządzających dokumentację z zakresu ocen oddziaływania na środowisko, a także dla inwestorów, przedsiębiorców i jednostek samorządu terytorialnego zlecających tego typu opracowania firmom zewnętrznym.
Zapisy Prawa wodnego określają, jakie informacje powinno zawierać zgłoszenie oraz jakie są załączniki formalne. Treść zgłoszenia w dużym stopniu odpowiada wymaganiom przewidzianym dla operatów wodnoprawnych, jednakże w znacznie łatwiejszym stopniu.
Pozwolenie na wytwarzanie odpadów może wygasnąć z kilku powodów. Czy jednym z nich będzie także zawieszenie działalności? Czy po wznowieniu firma będzie mogła nadal korzystać z tej samej decyzji przez czas, na który ta decyzja została wydana?
Ustawa z 11 września 2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym weszła w życie 1 stycznia 2016 r., ale wprowadziła także przepisy przejściowe. I tak, zgodnie z art. 122 ust. 2 tej ustawy, decyzje zezwalające na zbieranie zużytego sprzętu oraz przetwarzanie zużytego sprzętu, wydane przed dniem wejścia w życie nowej ustawy, zachowują moc na czas, na jaki zostały wydane.
Najważniejsza zmiana dotyczy składania wykazu opłat środowiskowych do urzędu marszałkowskiego. Do tej pory przedsiębiorcy musieli składać taki wykaz (do 31 marca za rok poprzedni) nawet jeśli byli zwolnieni z obowiązku uiszczania opłaty za korzystanie ze środowiska.
Odbierz pierwszy darmowy numer serwisu i dowiedz się jakie zmiany czekają Twoją firmę wraz z ukazaniem się nowej ustawy!