Obowiązek prowadzenia ewidencji odpadów, z pewnymi wyjątkami, dotyczy praktycznie każdego podmiotu prowadzącego działalność, w szczególności wytwórczą. Ewidencja jest różna w zależności od rodzaju prowadzonej działalności – inną prowadzi wytwórca odpadów, a inną podmiot gospodarujący nimi. W zdecydowanej większości ewidencja odpadów przygotowywana jest na podstawie kart przekazania odpadów oraz kart ewidencji odpadów. Dodatkowe utrudnienia pojawiają się jednak, w przypadku gdy firma posiada oddziały. W tej publikacji pokazujemy, w jaki sposób prawidłowo prowadzić ewidencję w takiej sytuacji.
W tekście:
■ Podmioty zobowiązane są do prowadzenia ewidencji
■ Zwolnieni z wymogu prowadzenia ewidencji
■ Dokumenty stosowane na potrzeby prowadzenia ewidencji odpadów
■ Uproszczona ewidencja odpadów
■ Prowadzenie ewidencji odpadów przy oddziałach
Autor:
Bartłomiej Matysiak
specjalista ds. ochrony środowiska wfirmie produkcyjnej sektora rolniczego