Załóż bezpłatne konto i korzystaj z porad ekspertów Załóż darmowe konto
Pytanie: Na terenie zakładu znajduje się magazyn gotowych wyrobów wyposażony w regały wysokiego składowania. Część tego magazynu jest przeznaczona do magazynowania odpadów, tj. zużyte akumulatory oraz sprzęt elektryczny i elektroniczny. Czy zgodnie z prawem monitoring miejsc magazynowania lub składowania odpadów powinien objąć całe pomieszczenie, w którym gromadzone są ww. odpady, także alejki, w których ich nie ma? Czy tylko stricte obszary gdzie odpady są przechowywane?
Pytanie: Nasza firma odbiera zarówno od firm, jak i od osób prywatnych ścieki, a następnie transportuje je do różnych oczyszczalni. Jedna oczyszczalnia zwróciła się do nas z pytaniem o karty przekazania odpadów (KPO). Nie bardzo wiem, jak te karty mają wyglądać i czy jako osoba transportująca odpady mam obowiązek je wystawiać?
Pytania odnośnie skrótu "ex": Jakie zasady obowiązują przy przydzielaniu do kodu odpadu członu "ex"? W jaki sposób te odpady różnią się od innych o standardowym kodzie bez tego dopiska? Jesteśmy firmą, która zajmuje się przetwarzaniem surowców wtórnych. Interesuje nas temat odzysku odpadów poza instalacją - odpady o kodach głównie z grupy 10 i 17. Co zrobić, żeby te odpady, które nie mają kodu ex – miały go. Np. żużel i popiół są rozdzielane. Czy jeśli jest przesiany i wydzielimy z niego osobno popiół i osobno żużel - to czy któryś odpad może mieć przedrostek ex? Czy na to potrzebna jest jakaś specjalna decyzja?
Zgodnie z ustawą o odpadach wytwórca odpadów transportujący wytworzone przez siebie odpady jest zwolniony z uzyskania wpisu do BDO (dawniej był zwolniony z uzyskania zezwolenia na transport odpadów). Czy zwolnienie to dotyczy transportu zarówno do miejsc odzysku, jak i na składowiska? Czy przepisy regulują, gdzie wytwórca odpadów może transportować swoje odpady?
Pytanie: Pytanie: Jesteśmy firmą budowlaną wytwarzającą odpady typowe dla tej działalności, czyli potocznie ogólnobudowlane. Posiadamy decyzję na przyjmowanie w celu przetwarzania (odzysk R5) odpadów o kodach: 170101, 170102, 170107, 170181, 170302 oraz 100101. W systemie BDO można wygenerować przetwarzanie z datą wykonania tej operacji. Czy musimy mieć, jakiś dokument (papierowy) potwierdzający ww. przetwarzanie (odzysk)? Jakie dokumenty są obligatoryjne do potwierdzenia sprzedaży, bądź wykorzystania na własnych budowach tych przetworzonych materiałów?
Pytanie: Pytanie:Do tej pory firmy zewnętrzne odbierały od nas odpady niebezpieczne i przewoziły je do miejsca docelowego, jednak teraz chcielibyśmy zacząć samodzielnie transportować wytworzone przez nas odpady do miejsca utylizacji. Jak powinniśmy się do tego przygotować? Czy potrzebujemy specjalnej decyzji?
Pytanie: Na terenie zakładu znajduje się magazyn gotowych wyrobów wyposażony w regały wysokiego składowania. Część tego magazynu jest przeznaczona do magazynowania odpadów, tj. zużyte akumulatory oraz sprzęt elektryczny i elektroniczny. Czy zgodnie z prawem monitoring miejsc magazynowania lub składowania odpadów powinien objąć całe pomieszczenie, w którym gromadzone są ww. odpady, także alejki, w których ich nie ma? Czy tylko stricte obszary gdzie odpady są przechowywane?
Karta charakterystyki substancji niebezpiecznej to swoisty paszport substancji chemicznej. Określa ona przede wszystkim zagrożenia, jakie może spowodować dana substancja oraz procedury postępowania na wypadek awarii, wycieku, pożaru, a także metody jej magazynowania w sposób chroniący środowisko naturalne.
Zgodnie z ustawą o odpadach wytwórca odpadów transportujący wytworzone przez siebie odpady jest zwolniony z uzyskania wpisu do BDO (dawniej był zwolniony z uzyskania zezwolenia na transport odpadów). Czy zwolnienie to dotyczy transportu zarówno do miejsc odzysku, jak i na składowiska? Czy przepisy regulują, gdzie wytwórca odpadów może transportować swoje odpady?
Przekazane spółce przez poprzedniego właściciela i zarządcę składowiska odpadów środki pieniężne, zgromadzone przez niego na funduszu rekultywacyjnym, nie podlegają wyłączeniu z przychodów podatkowych spółki. Mają one charakter definitywny i spółka uzyskuje z tego tytułu trwałe przysporzenie.
Nowelizacja Ustawy o odpadach wprowadziła szereg nowych wymogów dla podmiotów prowadzących gospodarkę odpadami. Wprowadzono nowe wymogi dotyczące magazynowania odpadów, monitoringu miejsc składowania odpadów, koniczność aktualizacji posiadanych pozwoleń i zezwoleń, prowadzenie ewidencji odpadów w formie elektronicznej i jeszcze wiele innych.Jeśli nie chcesz zapisz się już teraz na nasze webinarium!.
Utworzenie Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) ustanowione przez Ustawodawcę na podstawie przepisów Ustawy o odpadach z 14 grudnia 2012 r. Utworzenie tej Bazy ma m.in. umożliwić przedsiębiorcom składanie rocznych sprawozdań w systemie online. W końcu stycznia Ministerstwo Środowiska podało informację o uruchomieniu Bazy. Jeśli nie chcesz zaniedbać wypełnienia obowiązków związanych z uruchomieniem tej bazy zapisz się już teraz na nasze webinarium! Program webinarium: Uruchomiono BDO – jaka funkcjonalność jest już dostępna? Kto musi złożyć wniosek o wpis do BDO, a kto zostanie tam wpisany z urzędu. Jakie informacje należy podać we wniosku- czyli jakie dane musisz zgromadzić? Terminarz – do kiedy należy wypełnić obowiązek rejestracji? Procedura uzyskania wpisu do BDO – czyli gdzie należy złożyć wniosek? Opłaty – czy za wpis przedsiębiorca poniesie jakieś koszty? Co dalej – czyli jakie plany w stosunku do BDO ma Ministerstwo Środowiska? Webinarium jest skierowane do: Przedsiębiorców posiadających pozwolenie na wytwarzanie odpadów, zezwolenie na zbieranie lub przetwarzanie odpadów Wprowadzających na terytorium kraju produkty, produkty w opakowaniach, opakowania Przedsiębiorców eksportujących opakowania, produkty w opakowaniach Przedsiębiorców odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości Pracowników administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego Wszystkich osób zainteresowanych omawianą podczas szkolenia tematyką
Odbierz pierwszy darmowy numer serwisu i dowiedz się jakie zmiany czekają Twoją firmę wraz z ukazaniem się nowej ustawy!