Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazW miarę jak przedsiębiorstwa aktualizują swoje systemy pomiaru wody, wymieniając stare liczniki na nowsze modele, napotykają na nowe wyzwanie - jak odpowiedzialnie zarządzać odpadami, które powstają w wyniku tej wymiany. Ta konieczność modernizacji, choć przynosi korzyści w postaci dokładniejszych pomiarów zużycia wody, jednocześnie generuje dodatkowe odpady. Stare liczniki, nie nadające się już do użytku, muszą być prawidłowo zutylizowane lub poddane recyklingowi, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Oznaczenie kodu odpadu dla zużytych liczników wody jest istotne dla prawidłowego gospodarowania nimi.
Zużyte tonery do drukarek stanowią jeden z najczęstszych rodzajów odpadów w biurach. Niewłaściwe postępowanie z nimi nie tylko ma negatywny wpływ na środowisko, ale może także narazić przedsiębiorstwo na konsekwencje prawne związane z nieprzestrzeganiem odpowiednich regulacji dotyczących ich utylizacji. W artykule ekspert przedstawia sposób odpowiedniego zagospodarowania zużytych tonerów w świetle obowiązujących przepisów. Zostanie również omówione, czy przedsiębiorstwa mają możliwość zwrotu zużytych tonerów do dostawcy bez konieczności posiadania karty przekazania odpadu oraz jakie warunki należy spełnić.
W praktycznie każdym biurze generowane są odpady związane ze zużytym sprzętem komputerowym, gdy przestaje być on używany. Ważne jest, aby pamiętać, że niewłaściwe postępowanie z tego rodzaju odpadami może mieć negatywny wpływ na środowisko naturalne i stanowić zagrożenie dla zdrowia ludzkiego. Jeśli zastanawiasz się, jak poprawnie zaklasyfikować i przekazać zużyte tonery od drukarek, a także nieużywane monitory, komputery, laptopy i podobne urządzenia, zapoznaj się z naszym poradnikiem.
Przedsiębiorcy często mają wątpliwości dotyczące gospodarowania zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym. Gdzie należy oddać tego typu odpad?
30 kwietnia mija termin, do którego prowadzący zakład przetwarzania zużytego sprzętu musi przeprowadzić audyt zewnętrzny. Sprawozdanie z tego audytu trzeba do 15 maja wysłać do WIOŚ i do marszałka województwa. Co się stanie jeśli termin zostanie przekroczony?
1 stycznia 2023 roku weszło w życie nowe rozporządzenie regulujące sposób obliczania masy zużytego sprzętu powstałego z paneli fotowoltaicznych. Nowe przepisy miały być ułatwieniem dla przedsiębiorców, niestety wprowadziły zamieszanie jeśli chodzi o składanie sprawozdań w BDO.