Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazW niektórych sytuacjach wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny może być traktowany również jako dystrybutor. Czy wiąże się to z dodatkowymi obowiązkami? Czy prowadzący będący jednocześnie dystrybutorem może przyjmować zużyty sprzęt tego samego rodzaju co produkowany? Czy musi mieć zezwolenie na zbieranie odpadów?
Przez wiele lat, sposób wyliczania poziomu zbierania dla wprowadzającego sprzęt rozpoczynającego działalność w danym roku kalendarzowym był kością niezgody. Ostatecznie udało się rozwiązać ten problem.
Podmioty gospodarujące zużytym sprzętem elektrycznym i elektronicznym muszą złożyć sprawozdanie z tej działalności. Termin składania sprawozdań za 2021 rok upływa 15 marca 2022 roku. Na co zwrócić uwagę opracowywania tych dokumentów?
Wprowadzający sprzęt elektryczny i elektroniczny musi wywiązać się z obowiązku prowadzenia publicznych kampanii edukacyjnych. Jedną z opcji jest wpłata określonej kwoty na rachunek urzędu marszałkowskiego. Dnia 31 stycznia 2022 roku upływa termin rozliczenia się z tego obowiązku.
Ogólne zasady magazynowania odpadów opisane są w art. 25 ustawy o odpadach. W przypadku niektórych rodzajów odpadów, dodatkowych wymagań można szukać w ustawach szczegółowych. Tak będzie np. w przypadku zużytych baterii oraz zużytego sprzętu elektrycznego. Analizując te ustawy, trzeba jednak uwzględnić rodzaj prowadzonej działalności w zakresie gospodarowania odpadami.
Klienci często przynoszą do sklepów zużyte świetlówki. Jak dalej powinien z nimi postąpić właściciel sklepu i jakie obowiązki formalne na nim ciążą?
Część z obowiązków, z których musi się wywiązać wprowadzający sprzęt, można zlecić organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego, ale nie dotyczy to wszystkich rodzajów sprzętu.