W ramach dalszych prac nad rozbudową funkcjonalności Bazy Danych o Produktach i Opakowaniach oraz o Gospodarce Odpadami (BDO) w systemie pojawiła się możliwość wypełniania nowego sprawozdania. Więcej na ten temat przeczytasz w poniższym artykule.
Pytanie: Czy każda karta przekazania odpadów (KPO) powinna mieć swoją kartę ewidencji odpadów (KEO)? Jeśli wystawiłem pięć KPO dla kodu 12 01 01, muszę wówczas mieć pięć KEO? Czy w dacie wytworzenia odpadu w KEO mogę wpisać datę utworzenia KPO oraz czy zakładka „potwierdzony transport” jest ostatecznym miejscem, w którym znajdują się wszystkie KPO? Ponadto czy mogę edytować KEO nawet do końca roku?
Moduły ewidencji i sprawozdawczości bazy BDO uruchomione w styczniu 2020 roku mają stanowić kolejne ważne narzędzie w walce z nieprawidłowościami w sektorze gospodarowania odpadami. Jaki harmonogram przyjęło Ministerstwo i jakie działania zostały już podjęte?
Pytanie: Firma prowadzi budowy na terenie całego kraju. Jak wygląda w takiej sytuacji wpis do rejestru BDO? Czy dla każdej budowy przed jej rozpoczęciem należy obowiązkowo złożyć we właściwym miejscowo urzędzie marszałkowskim wniosek aktualizacyjny? Czy po zakończeniu budowy ponownie należy złożyć ww. wniosek w celu usunięcia danej lokalizacji jako miejsca prowadzenia działalności? Co z trwającymi już budowami? Czy musimy je zarejestrować?
Do redakcji napływa wiele pytań dotyczących utrzymania terminu uruchomienia nowych modułów BDO. Od 13 sierpnia będzie obowiązywać ustawa z 4 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1403). Co w związku z tym?
Procedowanie projektu ustawy o odpadach (uo) w zakresie zmian w BDO toczy się od sierpnia 2018 r. i wynika z konieczności doprecyzowania przepisów. Nad rozbudową BDO w zakresie utworzenia modułu ewidencyjnego i sprawozdawczego toczą się obecnie intensywne prace.
Nowelizacja ustawy o odpadach wprowadziła również zmiany w ewidencji odpadów. Z poniższego artykułu dowiesz się, jakie to zmiany i od kiedy będą obowiązywać.
20 grudnia 2017 roku uchwalona została ustawa o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw, zgodnie z którą ma zostać utworzona Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO). Kiedy zaczną obowiązywać nowe przepisy i kogo będą dotyczyły?
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO) ma zacząć funkcjonować od 24 stycznia 2018 r. Dowiedz się, kto będzie do niej wpisany z urzędu, a którzy przedsiębiorcy będą musieli samodzielnie dokonać wpisu.
© www.SerwisOchronySrodowiska.pl
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.