Jednym z obowiązków firm wprowadzających na rynek produkty w opakowaniach jest zapewnienie odzysku, w tym recyklingu, odpadów opakowaniowych. Odzyskowi należy poddać odpady opakowaniowe takiego samego rodzaju jak te, które pozostaną po produktach. Obowiązek ten można wykonać samodzielnie lub za pośrednictwem organizacji odzysku.
Jeżeli w trakcie roku rozliczeniowego zmienił się właściciel firmy, która wprowadza produkty w opakowaniach, to i tak firma musi rozliczyć się z osiągniętych poziomów odzysku i recyklingu opakowań. Pytanie tylko kto powinien to zrobić – stary czy nowy właściciel?
Opłata produktowa to rodzaj kary finansowej dla przedsiębiorcy, który nie osiągnął określonych poziomów odzysku i recyklingu odpadów opakowaniowych. Poznaj trzy przypadki, kiedy możesz uniknąć ponoszenia tych kosztów.
Gdy nie wywiążesz się z wymaganych poziomów odzysku i recyklingu konieczne jest uiszczenie opłaty produktowej. Ich maksymalna stawka ustalana jest za dany rok kalendarzowy. Ile zapłacimy w tym roku za produkty?
Obowiązek uiszczenia opłaty produktowej, podobnie jak opłat za korzystanie ze środowiska, przedawnia się po pięciu latach, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dana opłata powinna zostać naliczona i wpłacona. Teoretycznie więc przedsiębiorca, który nie uiścił jej w terminie, może wyjść cało z opresji. Czy warto jednak ryzykować?
Gdy nie osiągniemy wymaganych poziomów odzysku i recyklingu, musimy uiścić opłatę produktową. Dowiedz się, ile wynosi stawka takiej opłaty oraz co powinno zawierać sprawozdanie, by nie otrzymać dotkliwej kary.
© www.SerwisOchronySrodowiska.pl
Czy chcesz otrzymywać powiadomienia o zmianach prawnych, webinariach i promocjach?
Wyrażając zgodę na otrzymywanie powyższych powiadomień, oświadczam iż zapoznałem/am się z Regulaminem usługi i zgadzam się na stosowanie jego postanowień.