Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazDziałalność związana z przetwarzaniem odpadów, zgodnie z obowiązującymi przepisami, wymaga uzyskania stosownego zezwolenia. Wniosek o wydanie takiego zezwolenia należy złożyć do odpowiedniego organu. Przygotowanie wniosku wymaga zgromadzenia niezbędnych dokumentów oraz informacji określonych w ustawie. Koszt uzyskania decyzji zależy od wielu czynników i może być różny w zależności od konkretnej sytuacji. W artykule ekspert radzi, jakie dokumenty są konieczne i których przepisów należy przestrzegać.
Zużyte tonery do drukarek stanowią jeden z najczęstszych rodzajów odpadów w biurach. Niewłaściwe postępowanie z nimi nie tylko ma negatywny wpływ na środowisko, ale może także narazić przedsiębiorstwo na konsekwencje prawne związane z nieprzestrzeganiem odpowiednich regulacji dotyczących ich utylizacji. W artykule ekspert przedstawia sposób odpowiedniego zagospodarowania zużytych tonerów w świetle obowiązujących przepisów. Zostanie również omówione, czy przedsiębiorstwa mają możliwość zwrotu zużytych tonerów do dostawcy bez konieczności posiadania karty przekazania odpadu oraz jakie warunki należy spełnić.
Nowelizacja przepisów związana z wdrożeniem Dyrektywy SUP poszerzyła zakres podmiotów zobowiązanych do rejestracji w BDO. Wśród nowych obowiązków, które czekają przedsiębiorców, znajduje się m.in. składanie rocznych sprawozdań. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem, by dowiedzieć się o wszystkich nowościach w zakresie zobowiązań.
W związku z Dyrektywą SUP zostaną wprowadzone nowe przepisy, a niektórzy polscy producenci będą zobowiązani do przestrzegania ich. Nowelizacja wprowadza dwie kategorie przedstawicieli producentów produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych lub narzędzi połowowych zawierających tworzywa sztuczne.