Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazWysokość opłaty stałej ustalają Wody Polskie oraz przekazują podmiotom obowiązanym do ponoszenia opłat za usługi wodne w formie informacji rocznej, zawierającej także sposób obliczenia tej opłaty.
Pierwszy kwartał każdego roku to czas wzmożonych obowiązków sprawozdawczych. Do końca lutego trzeba złożyć raport do KOBIZE a w marcu sprawozdanie do marszałka województwa. Jakie rozróżniamy źródła emisji? Jak określić jej wielkość?
W umowie najmu, poza aspektami regulującymi podstawowe warunki najmu, warto również uregulować kwestie związane z ochroną środowiska. Istotną kwestią jest ustalenie podmiotu korzystającego, czyli powodującego emisję, w tym np. wytwarzanie odpadów, ścieków czy lotnych zanieczyszczeń.
Wielu właścicieli sklepów internetowych nie zdaje sobie sprawy z tego, że ich też dotyczą obowiązki z zakresu ochrony środowiska. Często pomijanym obowiązkiem jest składanie raportu do KOBiZE. A co jeszcze powinni wiedzieć sprzedawcy internetowi?
Do końca lutego 2022 lutego prowadzący instalację muszą złożyć raport do KOBIZE, a do końca marca 2022 roku wykaz zawierający informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz o wysokości należnych opłat. Zdarza się jednak, że jedną instalację prowadzi kilka podmiotów. Jak w takiej sytuacji przygotować rozliczenia środowiskowe?
Zgodnie z przepisami, podmiot korzystający ze środowiska bez uzyskania wymaganego pozwolenia lub innej decyzji ponosi opłatę podwyższoną za korzystanie ze środowiska. Te same zasady dotyczą korzystania z usług wodnych.
Sposób ustalania stawek opłat za usługi wodne przewidziany w przepisach ustawy Prawo wodne jest bardzo podobny do systemu opłat za korzystanie ze środowiska zawartego w przepisach Prawa ochrony środowiska (POŚ). Przy ich ustalaniu kluczowe są dwa elementy. Jakie?
Istnieją dwa rodzaje opłat za składowanie odpadów: zwykła u podwyższona. Kiedy trzeba je uiszczać i jak wyliczyć ich wysokość?
Opłatę za zmniejszenie naturalnej retencji ponosi zarówno podmiot, który wykonywał roboty, lub obiekty budowlane, które doprowadziły do zmniejszenia retencji, jak i podmiot, który co prawda nie doprowadził do zmniejszenia retencji wskutek wykonania robót lub obiektów budowlanych, jednakże sprawuje władztwo nad nieruchomością spełniającą przesłanki do objęcia opłatą.