Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Polska zaskarżyła do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej kolejne dwa unijne akty prawne, dotyczące kwestii emisji CO2. Oba stanowią część pakietu Fit for 55, który ma zaostrzyć politykę klimatyczną Unii Europejskiej.
Minister Anna Moskwa poinformowała na Twitterze, że Polska złożyła kolejne skargi do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej w sprawie pakietu FitFor55. Wcześniej zaskarżono rozporządzenie LULUCF, a teraz przepisy dotyczące zakazu rejestracji samochodów spalinowych, celu redukcji GHG i reformy EU ETS.
Rada Unii Europejskiej przyjęła 25 kwietnia 2023 r. kluczowe akty prawne będące elementami pakietu Fit For 55. Przyjęte elementy obejmują rewizję unijnego systemu handlu uprawnieniami do emisji, mechanizm CBAM oraz rozporządzenie ustanawiające Społeczny Fundusz Klimatyczny.
We wtorek 18 kwietnia 2022 r. Parlament Europejski zatwierdził porozumienia z państwami członkowskimi zawarte pod koniec 2022 roku. Dotyczą one kilku aktów prawnych, które wchodzą w skład pakietu „Gotowi na 55 w 2030 roku”.
W dniu 27 października 2022 r. Parlament i Rada Unii Europejskiej osiągnęły wstępne porozumienie w sprawie zmienionych celów redukcji emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych.