Prowadzisz działalność w kilku województwach? Dowiedz się, gdzie złożyć sprawozdanie odpadowe
Pytanie: Nasza firma prowadzi działalność na terenie różnych województw. Siedzibę mamy w województwie śląskim. W 2020 roku odpady wytwarzane były również w województwie dolnośląskim (większość w trakcie robót liniowych). Przekazywane były do firm mających stosowne zezwolenie na terenie województwa śląskiego oraz dolnośląskiego. W związku z tym mam pytania: 1) Czy powinniśmy sporządzić dwa sprawozdania roczne: jedno do marszałka województwa śląskiego, a drugie do dolnośląskiego? 2) Czy przekazanie wytworzonych odpadów w jednym województwie do odbiorcy z innego województwa ma wpływ na miejsce złożenia sprawozdania?
Z tego artykułu dowiesz się:
- gdzie i w jaki sposób należy złożyć sprawozdanie odpadowe?
- czy sprawozdanie powinno być złożone oddzielnie w każdym urzędzie marszałkowskim?
- czy ma znaczenie komu przekazywane są odpady?
Podmioty zobowiązane do sporządzania ww. sprawozdań sporządzają je za pośrednictwem indywidualnego konta w Bazie danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (dalej: BDO).
W przypadku awarii systemu teleinformatycznego, w którym Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami jest prowadzona, uniemożliwiającej złożenie sprawozdań w ustawowym terminie, podmioty zobowiązane składają sprawozdania niezwłocznie po ustaniu awarii.
Załóż konto testowe na 48 godzin
Uzyskasz dostęp a wraz z nim:
Aktualne informacje o zmianach w prawie i ujednolicone akty prawne (24h/dobę)
Baza porad prawnych i artykułów o tematyce ochrony środowiska
Gotowe do wykorzystania rozwiązania, które możesz wdrożyć także u siebie
Poczucie bezpieczeństwa podczas podejmowania codziennych decyzji
Jeśli posiadasz konto zaloguj się: