Załóż bezpłatne konto i korzystaj z porad ekspertów Załóż darmowe konto
Aby uzyskać dostęp do pełnej treści tego artykułu
Zyskaj
Obowiązkiem gmin jest wybór firm, które będą odbierały odpady komunalne od właścicieli nieruchomości oraz podpisanie z nimi umów. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przed nawiązaniem współpracy i co powinno się znaleźć w umowie zawieranej pomiędzy tymi podmiotami.
Konsekwencją wejścia w życie rozporządzenia (UE) nr 1357/2014 i rozporządzenia 2017/997 jest uchylenie załącznika nr 3 do ustawy o odpadach i wprowadzenie odesłania bezpośrednio do ww. aktów UE oraz naniesienie zmian w przepisach odsyłających do tego załącznika – zmiany dotyczące definicji odpadów niebezpiecznych oraz zmiany klasyfikacji odpadów niebezpiecznych na inne niż niebezpieczne (zmiany art. 3, art. 4, art. 7 oraz art. 8 ustawy o odpadach – odpowiednio art. 1 pkt 1–4 ustawy).
Źródła emisji substancji odorowych występują praktycznie we wszystkich rodzajach działalności gospodarczej, a nawet mogą być związane z powszechnym lub zwykłym korzystaniem ze środowiska. Odory mogą mieć negatywny wpływ na środowisko, zdrowie, a nawet życie człowieka. Dlatego też zarówno przepisy prawne, jak i zasady dobrej praktyki wprowadzają liczne ograniczenia w tym zakresie. Jakie? Wyjaśniamy w tekście.
Odbierz pierwszy darmowy numer serwisu i dowiedz się jakie zmiany czekają Twoją firmę wraz z ukazaniem się nowej ustawy!
Oferta specjalna
NOWOŚĆ na rynku wydawniczym!