TEMATYKA

Darmowy dostęp na 48h

Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.

Testuj teraz

Odpady i BDO - BDO

Tematyka

Prowadzenie działalności w kilku województwach - do kogo złożyć sprawozdanie

Pytanie: Zbieramy odpady w dwóch różnych województwach. Czy powinniśmy złożyć sprawozdanie do marszałka województwa, któremu podlega siedziba firmy? Jeśli tak, to czy należy je złożyć w ramach siedziby i oddziału, czy osobno dla każdego miejsca prowadzenia działalności? Czy będąc użytkownikiem głównym niewpisanym do KRS, muszę opłacić pełnomocnictwo od każdego wysłanego sprawozdania?
Pytania i odpowiedziBDO

Prowadzisz działalność w kilku miejscach - sprawdź czy masz odpowiedni wpis w BDO

Pytanie: Prowadzimy kilka inwestycji budowlanych polegających na remoncie obiektów sportowych typu boisko ORLIK w Polsce. Czy w związku z tym musimy każdorazowo dodać nowe miejsce prowadzenia działalności w systemie BDO? Czy wystarczy, że podczas wystawiania KPO zaznaczymy pole „Wytwarzanie odpadów – w wyniku świadczenia usług (w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 32 ustawy o odpadach) i/lub działalności w zakresie obiektów liniowych (w rozumieniu art. 3 pkt 3a ustawy Prawo budowlane)" i wpiszemy dokładną lokalizację?
Pytania i odpowiedziBDO

Czy można przenieść papierowe KPO do BDO?

Co zrobić jeśli firma nie dostała jeszcze numeru rejestrowego i dostępu do platformy BDO i w 2020 roku przekazała odpad na papierowej karcie przekazania odpadu? Jak zaewidencjonować to przekazanie?

Porada ekspertaBDO

Zajmujesz się wynajmem maszyn? Sprawdź, czy musisz mieć wpis do BDO

Sam wynajem maszyn, np. budowlanych, nie wymaga wpisu do BDO. Decydujące znaczenie będzie miał fakt, jakie odpady i w jakich ilościach są wytwarzane w związku z prowadzeniem tej działalności.

ArtykułBDO
08.06.2021
Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, w skrócie BDO, to system składający się z Rejestru BDO i modułów służących do ewidencji odpadów oraz sprawozdawczości. Bazę BDO prowadzą marszałkowie województw, a rejestracja w bazie jest obowiązkowa dla przedsiębiorców, którzy wprowadzają opakowania, produkty w opakowaniach lub gospodarują odpadami. Za pośrednictwem BDO przedsiębiorcy składają także coroczne sprawozdania z zakresu gospodarowania odpadami i opakowaniami. Obowiązek wpisu do Rejestru BDO spoczywa na przedsiębiorcach, którzy prowadzą ich ewidencję, wytwarzają, transportują odpady i wprowadzają na terytorium kraju produkty w opakowaniach. Także jednoosobowe działalności gospodarcze, prowadzące ewidencje odpadów, zobowiązane są do dokonania wpisu do Rejestru BDO. Jeśli przedsiębiorca wytwarza jedynie odpady komunalne, nie jest wymagane, aby zarejestrował się w BDO. System BDO ma na celu między innymi ograniczenie nieprawidłowości w dziedzinie zarządzania odpadami.