Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.
Testuj terazZgodnie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej u.c.p.g) na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, wymagane jest uzyskanie zezwolenia. Czy zakup nowych pojazdów będzie oznaczał konieczność uzyskania nowego zezwolenia?
Zgodnie z obowiązującymi przepisami we wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów, trzeba podać masę odpadów magazynowanych w ciągu roku. Jak ją obliczyć?
Jeżeli ubiegasz się o wydanie pozwolenia zintegrowanego lub jego aktualizację, musisz uiścić opłatę rejestracyjną i opłatę skarbową. Podpowiadamy kiedy dokładnie trzeba wnieść każdą z tych opłat i co się stanie, jeśli tego nie zrobisz.
Na mocy przepisów ustawy z 28 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, znowelizowano Prawo o miarach. Wprowadzono nowy rozdział 7a. W rozdziale tym ulokowano przepis art. 26c pozwalający na odroczenie terminu dokonania legalizacji ponownej.
Organ, który wydaje decyzje dotyczące zbierania i przetwarzania odpadów, musi podać do publicznej wiadomości informację o możliwości się z jej treścią oraz dokumentacją sprawy. Więc jeśli chcesz poznać uprawnienia firmy, z którą chcesz nawiązać współpracę, masz do tego pełne prawo.
Czasami w postępowaniu o zalewanie nieruchomości przez sąsiada może być konieczne powołanie biegłego. Kto zostanie obciążony kosztami z tego tytułu?