TEMATYKA

Darmowy dostęp na 48h

Testuj bezpłatnie Portal Ochrony Środowiska przez 48h i zyskaj pełen dostęp do bazy porad i aktualności.

Testuj teraz

Procedury administracyjne - Decyzje administracyjne

Tematyka

Czy zakup nowego pojazdu asenizacyjnego wymaga zmiany posiadanego zezwolenia na odbiór nieczystości ciekłych

Zgodnie art. 7 ust. 1 pkt 2 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej u.c.p.g) na prowadzenie przez przedsiębiorców działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, wymagane jest uzyskanie zezwolenia. Czy zakup nowych pojazdów będzie oznaczał konieczność uzyskania nowego zezwolenia?

Porada ekspertaEmisja ścieków
31.03.2022

Pozwolenie na wyrównanie terenu ziemią

Pytanie: Czy osoba fizyczna, która chce przyjąć ziemię od innego podmiotu i wykorzystać ją do niwelacji powierzchni swojej nieruchomości położonej na terenie zalewowym, powinna mieć na wykonanie tych czynności jakieś pozwolenie?
Pytania i odpowiedziGospodarka odpadami
31.03.2022

Czy można prowadzić dwa punkty skupu złomu na jednej działce

Pytanie: Dzierżawimy działkę, na której prowadzimy punkt skupu złomu. Działka jest jednak duża i zajmujemy tylko jej połowę. Znaleźliśmy osobę, która jest zainteresowana prowadzeniem takiej samej działalności i która mogłaby wydzierżawić pustą część działki. Czy jest to formalnie możliwe?
Pytania i odpowiedziGospodarka odpadami
18.03.2022

Czy trzeba dołączyć nowy operat przeciwpożarowy, gdy ubiegamy się o kolejne zezwolenie odpadowe

Pytanie: Mamy decyzję na zbieranie odpadów (a co za tym idzie również operat przeciwpożarowy). Chcemy uzyskać decyzję na przetwarzanie tych odpadów, które są w decyzji na zbieranie i w operacie przeciwpożarowym. Czy do wniosku o jej wydanie musimy dołączyć nowy operat przeciwpożarowy?
Pytania i odpowiedziGospodarka odpadami

Obliczamy ilość magazynowanych odpadów potrzebną do wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów

Zgodnie z obowiązującymi przepisami we wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów, trzeba podać masę odpadów magazynowanych w ciągu roku. Jak ją obliczyć?

Porada ekspertaGospodarka odpadami

Skup i sprzedaż zużytego sprzętu elektronicznego – wymagania formalne

Pytanie: Czy firma, która nie przetwarza zużytego sprzętu elektronicznego, ale ma decyzję na zbieranie złomu w kodach 160214 oraz 160216, może zakupić w kraju złom w kodzie 160214 oraz 160216 i sprzedać go innemu podmiotowi? Czy można przekazać ten złom tylko w kraju innemu zbierającemu bądź przetwarzającemu, czy można też sprzedać za granice (kraje UE oraz spoza Unii).
Pytania i odpowiedziBDO
07.01.2022

Brak opłat rejestracyjnej lub skarbowej może przekreślić szansę na wydanie pozwolenie zintegrowanego

Jeżeli ubiegasz się o wydanie pozwolenia zintegrowanego lub jego aktualizację, musisz uiścić opłatę rejestracyjną i opłatę skarbową. Podpowiadamy kiedy dokładnie trzeba wnieść każdą z tych opłat i co się stanie, jeśli tego nie zrobisz.

Porada ekspertaOpłaty

Czy można odroczyć termin ponownej legalizacji wodomierzy

Na mocy przepisów ustawy z 28 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw, znowelizowano Prawo o miarach. Wprowadzono nowy rozdział 7a. W rozdziale tym ulokowano przepis art. 26c pozwalający na odroczenie terminu dokonania legalizacji ponownej.

Porada ekspertaOchrona wody

Gdzie można zapoznać się z treścią zezwolenia na zbieranie i przetwarzanie odpadów wydaną innej firmie

Organ, który wydaje decyzje dotyczące zbierania i przetwarzania odpadów, musi podać do publicznej wiadomości informację o możliwości się z jej treścią oraz dokumentacją sprawy. Więc jeśli chcesz poznać uprawnienia firmy, z którą chcesz nawiązać współpracę, masz do tego pełne prawo. 

Porada ekspertaBDO

Kto zapłaci za opinię biegłego w sprawie zmiany stanu wody na gruncie

Czasami w postępowaniu o zalewanie nieruchomości przez sąsiada może być konieczne powołanie biegłego. Kto zostanie obciążony kosztami z tego tytułu? 

Porada ekspertaOchrona wody
24.11.2021
Przepisy dotyczące decyzji administracyjnych wynikają z ogólnych przepisów prawa, na czele z Kodeksem postępowania administracyjnego oraz z ustaw szczegółowych regulujących różne dziedziny działalności gospodarczej, np. ustawy o ochronie środowiska, ustawy Prawo wodne czy ustawy o odpadach. Obejmują one szeroki zakres spraw, w tym ochrony środowiska, zarządzania zasobami naturalnymi oraz przestrzegania przepisów dotyczących odpadów. Przedsiębiorcy mają obowiązek uzyskiwać stosowne decyzje administracyjne w przypadku planowania działań mogących wpłynąć na środowisko naturalne, przestrzeń publiczną czy bezpieczeństwo ludności. Procedury wydawania decyzji administracyjnych regulowane są przez Kodeks postępowania administracyjnego, który określa tryb postępowania przed organami administracji. Przedsiębiorca musi zgłosić swój wniosek odpowiednim organom, które po rozpatrzeniu wniosku i sprawdzeniu zgodności z elementami prawnymi wydają decyzje o przyznaniu danego zezwolenia lub pozwolenia.